Czyli pionierskie jedzonko. Jak przeżyć na terenie tanio i smacznie?
Zacznij przygodę z gotowaniem razem z nami!

pieróg ze szpinakiem, suszonymi pomidorami i mozzarellą

To połączenie chodziło za mną jak cień i w końcu udało mu się pieścić moje podniebienie! Postanowiłam się zainspirować genialnymi pierogami na piwie Stefy.


Potrzebujesz:
mąkę
cebulę
czosnek
szpinak (mrożony, mój miał dodatek -sos śmietanowy)
suszone pomidory
ser mozzarella
ser żółty
pieczarki
pesto zielone i czerwone

Farsz:
Cebulę kroję i podsmażam na rumiano. W tym czasie kroję dwie pieczarki, trochę sera żółtego, ser mozzarella, kilka suszonych pomidorów i czosnek. Kiedy cebula już jest złocista, wrzucam szpinak (ja dałam zamrożony, ale będzie szybciej jak się go wcześniej choć trochę rozmrozi) i dołączone do niego kostki sosu serowego (Hortex), od czasu do czasu mieszając. Kiedy kostki szpinaku na patelni zmienią się w rozmrożoną masę, dodaję to, co pokroiłam, i czekam aż sery puszczą. Na koniec dodaję czubatą łyżeczkę pesto zielonego i taką samą czerwonego. Sól i pieprz, odstawiamy by farsz nieco przestygł.

Ciasto:
mąka i woda -zmieszane i "wymacane" na ciasto;) Po prostu. Wałkiem robię cienki placek i nożem wykrawam coś na kształt nierównych okręgów;) Ładuję w to farsz i palcami "zasklepiam" boki ciasta. Gotowe pierogi (opcjonalnie paszteciki) smażę na głębokim tłuszczu.

Popracuję jeszcze nad ciastem, ale co do farszu -muszę to powtórzyć!
___
A6W dzień 18-ty...

Stachu woli umywalkę:

Polecam, Ziuta.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...